Lediga jobb som Marknadschef i Mora

Se lediga jobb som Marknadschef i Mora. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mora som finns hos arbetsgivaren.

CW Lundberg söker Marknads- och Kommunikationschef

CW Lundberg grundades för 30 år sedan av en entreprenör som brann för att utveckla innovativa produkter! Snabbt, enkelt och nära våra kunder. Idag är denna andan en del av vårt DNA och något vi stolt bär med oss när vi skapar taksäkerhetsprodukter och solpanelsinfästningar i absoluta världsklass. Vi utvecklar ständigt våra produkter utifrån kundnytta, säkerhet och hållbarhet. Alla våra produkter tillverkas i hjärtat av Dalarna, Mora. Vi ser möjligheter och... Visa mer
CW Lundberg grundades för 30 år sedan av en entreprenör som brann för att utveckla innovativa produkter! Snabbt, enkelt och nära våra kunder. Idag är denna andan en del av vårt DNA och något vi stolt bär med oss när vi skapar taksäkerhetsprodukter och solpanelsinfästningar i absoluta världsklass. Vi utvecklar ständigt våra produkter utifrån kundnytta, säkerhet och hållbarhet. Alla våra produkter tillverkas i hjärtat av Dalarna, Mora. Vi ser möjligheter och utvecklar genomtänka lösningar, utan genvägar. Vårt fokus är att designa, utveckla och producera taksäkerhet och solpanelsinfästningar av högsta klass. Det har det alltid varit, och det är våra medarbetare som gör jobbet, de är viktiga för oss! Vi jobbar alltid för en mer inkluderande och innovativ kultur för att vara marknadsledande.
Vill du driva varumärkets utveckling i ett företag där innovation, kvalitet och hållbarhet är mer än bara ord? Sök då rollen som Marknads- och Kommunikationschef
Vad vi sökerVi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande och flera års gedigen erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda team, förstår hur digitala kanaler och kampanjer påverkar varumärkets utveckling och vet hur man bygger affärsdrivande aktiviteter i nära samarbete med andra avdelningar. Du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift och vi ser internationalisering som en merit
Som person är du både kreativ och strukturerad, strategisk men tar gärna plats operativt när det behövs. Du inspirerar andra genom ditt ledarskap, bygger ett team som känner sig sedda, engagerade och dedikerade och som smittas av ditt lösningsorienterade förhållningssätt. Att få samarbeten att blomstra både internt och externt är något du är med och bidrar till och att gå från första idé till fullbordad kampanj i ett projekt får dig både motiverad och driver dig. 
Dina arbetsuppgifterI rollen får du ett övergripande ansvar för vår marknad- och kommunikationsstrategi inom CWL?gruppen, i linje med vår kommersiella plan. Du leder det dagliga arbetet i marknadsteamet och eventuella externa resurser. Du planerar, genomför och följer upp kampanjer i digitala och traditionella kanaler och säkerställer vår digitala närvaro, utvecklar vår varumärkesidentitet och driver PR-arbetet för att stärka mediebevakning och varumärkesimage.
Genom att aktivt generera kvalificerade leads och stärka varumärket bidrar du direkt till affärsutvecklingen! Du arbetar tätt ihop med försäljningsteamet, föreslår investeringar inom marknad, hanterar budgeten och ser till så att all kommunikation står i linje med vår strategi. Du följer upp KPI:er som räckvidd, engagemang, konvertering och PR-effekt – allt för att kunna optimera och leda vidare. Du representerar marknadsarbetet både internt och i externa sammanhang, och ansvarar för inköp som rör ditt område. Rollen kommer vara en supportfunktion för koncernens alla bolag samt vidare tillväxtsatsning i Europa. 
Sök till oss!
Om du är redo att göra skillnad och stärka ett varumärke som står för trygghet, stil och hållbar utveckling och tveka inte att höra av dig till vår rekryterare Evelyn Hult. Skicka in din ansökan direkt till oss men senast 5/10 för att forma CWLundbergs framtid tillsammans med oss.
Genom Rekryteringslots Dalarna och #masadighem kan vi erbjuda medflyttarservice, läs om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se Visa mindre

Vi söker konsulter inom marknadsföring!

Boss Business Partner är ett rekryterings- och bemanningsföretag i Mora. Vi erbjuder våra kunder interimlösningar och möjligheten att hyra in konsulter inom tjänstemannasektorn. Efterfrågan på våra tjänster ökar och vi söker nu dig som vill jobba som konsult eller intresserade av tjänster ute hos någon av våra kunder Vi söker dig med erfarenhet som; Bygg och anläggning- projektledare, arbetsledare eller verksamhetsutvecklare Ekonomi- ekonomiassistent, cont... Visa mer
Boss Business Partner är ett rekryterings- och bemanningsföretag i Mora. Vi erbjuder våra kunder interimlösningar och möjligheten att hyra in konsulter inom tjänstemannasektorn. Efterfrågan på våra tjänster ökar och vi söker nu dig som vill jobba som konsult eller intresserade av tjänster ute hos någon av våra kunder
Vi söker dig med erfarenhet som;
Bygg och anläggning- projektledare, arbetsledare eller verksamhetsutvecklare
Ekonomi- ekonomiassistent, controller, ekonomiansvarig, ekonomichef, redovisning
Marknadsföring- digital marknadsförare eller chef
Industri- arbetsledare eller andra ledande befattningar
Hållbarhet- strateg, koordinator och controller
HR- administratör, generalist, arbetsmiljö- och arbetsrättsspecialist
Inköp- assistent, strategisk eller operativ inköpare

Om dig
Vi söker dig som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och har en förmåga att snabbt anpassa dig till nya sammanhang. Som konsult hos oss är det viktigt att du är flexibel och snabbt kan hitta din plats i olika företag och organisationer. Du har en naturlig förmåga att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor och känner dig trygg i att bidra med din expertis oavsett bransch eller uppdragets karaktär.
Vi ser att du är lösningsorienterad, självgående och tycker om att ta dig an nya utmaningar. Med ditt driv och din professionella inställning bidrar du till att våra kunder får den bästa lösningen på sina behov. Tidigare erfarenhet av konsultuppdrag är meriterande, men viktigast är att du har rätt inställning och vilja att utvecklas i rollen.
Vi tittar löpande på ansökningar som kommer till oss så tveka inte att skicka in ditt CV eller skriv en rad om dig själv.
Vid frågor är du välkommen att kontakta oss, Sofia [email protected] eller Evelyn [email protected] Visa mindre

MAFI Group söker CMO

MAFI Group söker CMO MAFI är ett globalt företag som utvecklar och säljer monteringslösningar och stålfästen inom telekom och solenergi. Region Europa har sitt kontor vid Siljan, i Mora. För oss är det viktigt att vara en strategisk och nära partner till våra kunder vilket gör att vi alltid strävar efter att tillhandahålla kvalitativa lösningar på komplexa problem. idag är vi ett 40-tal anställda varav ungefär hälften är anställda i Sverige. På MAFI är vi... Visa mer
MAFI Group söker CMO

MAFI är ett globalt företag som utvecklar och säljer monteringslösningar och stålfästen inom telekom och solenergi. Region Europa har sitt kontor vid Siljan, i Mora. För oss är det viktigt att vara en strategisk och nära partner till våra kunder vilket gör att vi alltid strävar efter att tillhandahålla kvalitativa lösningar på komplexa problem. idag är vi ett 40-tal anställda varav ungefär hälften är anställda i Sverige. På MAFI är vi ett härligt gäng med allt från ingenjörer till säljare och experter inom olika områden, vi är alla samspelta och stävar mot att nå gemensamma mål. Hos oss är det viktigt att jobba som ett team tillsammans!

Nu söker vi en Chief Marketing Officer som vill vara med och utveckla vår verksamhet där miljö- och hållbarhet står högt på agendan.

Om jobbet

Jobbet som CMO hos oss innebär ett övergripande ansvar och att strategiskt arbeta med vår långsiktiga utveckling av bolaget inom områdena marknad och kommunikation. Du blir en central funktion med budgetansvar som ansvarar och stöttar våra regioner som för närvarande är belägna i Europa, USA, Asien och Afrika. I det dagliga arbetet kommer du bland annat att planera och driva lanseringar, skriva både produktblad och producera vår produktkatalog och se till så att vår grafiska profil följs i alla regioner. Du ser till så att webben hålls uppdaterad och sköter det löpande kring sociala medier och vår digitala närvaro. Att utföra undersökningar internt och externt, analysera och medverka på mässor som är relevanta för oss kommer också att ligga i ditt uppdrag. En väldigt viktig del är att du kommer ansvara för vår miljö- och hållbarhetsprofil där vi gärna vill att du är med och utvecklar oss inom området. Vi har policys och gör det vi kan för att minska vårt klimatavtryck men vi är övertygade att vi kan göra mer.

Är du duktig på text, bild och har ögat för detaljer samt har en förståelse för internationella tillverkningsbolag i tillväxt kommer du passa perfekt för den här rollen!


Om dig

Vi tror att du som söker den här tjänsten redan idag jobbar inom marknad- och kommunikation med ett strategiskt och operativt ansvar, men det är inget krav. Kommer du dessutom från en verksamhet inom tillverkande industri, gärna i internationell miljö, är det meriterande. Dock är vi ett internationellt bolag där koncernspråket är engelska vilket betyder att du behöver känna dig både bekväm och trygg i att kommunicera i text och tal på engelska. Något vi även värdesätter högt är om du har kunskap och erfarenhet inom miljö- och hållbarhetsområdet, kanske har du upprättat och utvecklat policys och dokument tidigare som du nu kan anpassa och applicera hos oss på MAFI.

Som person motiveras du av att ansvara för hela området kopplat till marknad där din höga ambitionsnivå att driva vår utveckling framåt i kombination med struktur och uppföljning genomsyrar dig. Du är kunnig i hantverket att skapa allt från en lansering till en mässa och har förmågan att ta idé till verklighet.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi tror att du är en positiv och nyfiken person som ständigt vill lära dig mer och utvecklas tillsammans med dina kollegor i bolaget. Att arbeta som ett team är lika inspirerande som stimulerande för dig och du har förmågan att förmedla ditt budskap på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Ditt förhållningssätt är prestigelöst och du tycker om att ta egna initiativ samt ha ett stort ansvar. Tjänsten innebär en del resor runt om i världen vilket vi tror att du värdesätter. Gillar du att ha en skiftande vardag med mixen av både operativt och strategiskt arbete kommer du trivas som vår nya CMO!

Tillsammans strävar vi mot nya mål med MAFI Group där du erbjuds en utvecklande och bred roll i ett härligt team! Är du personen som ser möjligheter före hinder, då ska du söka den här tjänsten hos oss!







Sista ansökningsdag är 23/10 Visa mindre

Vi söker KAM för Nord och Syd till Scanmast!

På Scanmast projekterar, konstruerar och monterar vi marknadsledande tekniska lösningar inom bl.a IT- och telekom där vår spetskompetens finns inom fackverksmaster och torn. Vår historia sträcker sig ända till 1929 då uppfinnaren och konstruktören Anders konstruerade en metod för att göra tunnväggiga stegar av stål, tre entreprenörer såg potentialen i att vidareutveckla produkten och 2009 etablerades det som idag är Scanmast. Under många år har vi leverera... Visa mer
På Scanmast projekterar, konstruerar och monterar vi marknadsledande tekniska lösningar inom bl.a IT- och telekom där vår spetskompetens finns inom fackverksmaster och torn. Vår historia sträcker sig ända till 1929 då uppfinnaren och konstruktören Anders konstruerade en metod för att göra tunnväggiga stegar av stål, tre entreprenörer såg potentialen i att vidareutveckla produkten och 2009 etablerades det som idag är Scanmast. Under många år har vi levererat tusentals torn, stagade master och rörbryggor till Sverige och ut i världen. Speciallösningar är det normala för oss och vi erbjuder alltid kundanpassade lösningar. Basen för verksamheten är i Mora, med dotterbolag i Norge och Finland. Vi är en partner genom hela livscykeln och bär upp framtidens teknik!

Våra värderingar ligger i att vi är trygga, pålitliga och levererar med kvalité. Vi är aktören som ser problem som möjligheter till nya tekniska lösningar och där vi driver utvecklingen framåt på ett äkta och engagerande sätt!

Vi söker två Key Account Manager, en för område Syd och en för område Nord, som vill ansvara och leda Scanmast vidare för en hållbar tillväxt som marknadsledande inom fackverksmaster och torn.



Om Jobbet

Som KAM kommer du arbeta långsiktigt och strategiskt med nya kunder och marknader men även med våra befintliga kunder. Detta gäller såväl på den nationella som regionala nivån. Du kommer ansvara för att att vi är den ledande aktören på marknaden och leder potentiella affärsmöjligheter samt utvecklar marknadsföringsplaner genom riktade insatser som går i linje med vår strategi och i samråd med segmentsansvariga.

Din kreativitet får dig att se nya behov och affärsmöjligheter hos våra kunder och du driver dessa mot försäljning samt produktion. I din roll kommer samarbetsansvar och vägledning mellan våra interna funktioner ligga där du tar affären från möjlighet till försäljning genom samarbete med segmentsansvariga och kan på ett effektivt sätt säkerställa både anpassning och genomförande.

Om Dig

Vi tror att du som söker haft en liknande roll som KAM, Account manager eller varit ansvarig för nyckelkunder och därmed är mer senior i din roll. Du kommer leda arbetet in på nya marknader och vi ser det som en fördel om du har teknisk bakgrund vad gäller installationer, byggelement eller projektledning. Kan du dessutom förstå och läsa ritningar samt 3D konstruktioner är det meriterande. För denna tjänst är din kommunikation på engelska och svenska god, både vad gäller tal och skrift. Att enkelt strukturera och utveckla både strategiska idéer och vår varumärkesuppfattning är något som du gillar i ditt arbete.

För att uppskatta rollen som KAM hos oss behöver du vara affärsinriktad, driven och besitta förmågan att strukturera, planera och genomföra. Att omvärldsbevaka och analyserar marknaden, trender och utvecklingen i olika branscher och segment är en del i ditt arbete. Du kommer, särskilt i början, att vara den som leder det nya marknadsinträdet och behöver därför hitta motivation i att skapa den kommersiella planen och leverera på den.

Vi tror att du är en ansvarstagande person som professionellt, konkret och tydligt kan kommunicera med andra människor. Du stimuleras av att bygga och förvalta långsiktiga relationer på ett förtroendeingivande sätt och drivs av att göra goda affärer. Som person är du stabil, empatisk och förstående för kundens tankar och utmaningar vilket gör att de känner sig väl omhändertagna.

Detta är en resande tjänst med placeringsort enligt överenskommelse.

Geografisk uppdelning;

KAM Nord - Norra Svealand, Mellersta och Övre Norrland

KAM Syd - Södra Svealand och Götaland

Vi samarbetar med Boss Business Partner i denna rekrytering och ber er kontakta rekryteringsansvarig Sofia Wester [email protected] eller Evelyn Hult [email protected] vid frågor eller funderingar!

Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se (http://www.rekryteringslots.se/). Visa mindre

Market Area Manager till BA Buildings Södra Norrland

Ansök    Jul 6    AFRY AB    Marknadschef
Företagsbeskrivning Vårt affärsområde Buildings är med över 1100 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Hos oss får du verkligen en möjlighet att påverka utformningen av framtidens byggnader. I samband med att vi sett över vår organisation för att stå rustade inför vår expansion har vi kraftsamlat och sö... Visa mer
Företagsbeskrivning
Vårt affärsområde Buildings är med över 1100 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Hos oss får du verkligen en möjlighet att påverka utformningen av framtidens byggnader.
I samband med att vi sett över vår organisation för att stå rustade inför vår expansion har vi kraftsamlat och söker nu en Marknadsområdeschef med mycket handlingskraft, lyhördhet och affärsmässighet som vill leda vår utveckling i södra Norrland. Du blir en av tre MA-chefer och du rapporterar direkt till Regionchefen
I rollen får du vara med på vår spännande utvecklingsresa mot en mer hållbar framtid.


Jobbeskrivning
Vi erbjuder
Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar för framtiden. Vår strävan är att bygga smartare, miljövänligare och med människan i centrum varje gång vi kliver in i ett projekt. Vi erbjuder dig en strategisk ledarroll med utvecklings-, medarbetar- och resultatansvar fördelat på 8 kontor i norra Sverige. Du ingår i ledningsgruppen för norra regionen och får aktivt bidra i utvecklingen av vår affär och kundrelation. Vår arbetsmiljö och öppna kultur ger dig frihet att påverka framtiden. Fokus för din roll som marknadsområdeschef är att leda 7 sektionschefer och kring 100 medarbetare i norra Sverige.


Kravspecifikation
Vi söker dig
Till den här rollen söker vi dig som är handlingskraftig, har förmågan att fatta beslut och agera utifrån dessa i en expansiv region. Vi ser att du är en god och tydlig kommunikatör som är van att skapa och bibehålla relationer såväl internt som externt. Du utstrålar trygghet och stabilitet samt har en förmåga att skapa trovärdighet i dialogen med dina medarbetare. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap och hjälpa andra att utvecklas. Du är lösningsorienterad och besitter strategisk kompetens i att driva en stor organisation. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att bygga och utveckla större team samt att coacha, leda och utveckla chefer.
Vi tror att du:
• är analytisk och strategisk
• är en handlingskraftig, tydlig och affärsmässig lagspelare med empatisk förmåga
• har erfarenhet av att leda en större organisation, med utvecklings-, budget- och personalansvar
• har relevant och bred branscherfarenhet från bygg- och fastighetssektorn
• har eftergymnasial utbildning i någon form kopplad till bygg- och fastighet
• har flera års erfarenhet av byggbranschen och ett stort eget kontaktnät på byggkonsultsidan i södra Norrland
• du talar och skriver engelska och svenska obehindrat
• drivs av utveckling – både för verksamheten, dina medarbetare och dig själv

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt Urvalet av sökanden sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan och skicka in senast 19 augusti.


AFRY arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning och vi ser därför gärna kvinnliga sökande.
Vi strävar efter att genomföra så objektiva, strukturerade och inkluderande rekryteringar som möjligt och använder därför bland annat arbetspsykologiska tester som urvalsverktyg. Det innebär att om vi bedömer att du uppfyller grundkraven i kravprofilen kommer du att få genomföra testen Matrigma och MAP som ett första urvalsteg.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Kontaktuppgifter för frågor:
Krister Persson, Regionchef
[email protected]
+46 10 505 83 55

AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Marketing Communication Manager - WIBE-group

Discover the opportunity to join a new stand-alone business Group. WIBE-GROUP has a portfolio of long-established brands for Cable Support going back to 1929. In May, WIBE-GROUP started the process of creating a stand-alone business operation with production and sales offices with more than 300 employees in 10 European countries. Join us for a challenging journey to further develop the brand and ourselves in the best interest of our customers. Marketing Co... Visa mer
Discover the opportunity to join a new stand-alone business Group. WIBE-GROUP has a portfolio of long-established brands for Cable Support going back to 1929. In May, WIBE-GROUP started the process of creating a stand-alone business operation with production and sales offices with more than 300 employees in 10 European countries. Join us for a challenging journey to further develop the brand and ourselves in the best interest of our customers.
Marketing Communication Manager – WIBE-group
Eager to work in an international environment where we are aiming for strong continued growth? Do you have experience from Marketing Communication? Are you driven, creative and an organized person with good communication skills and want to be a part of the new WIBE-GROUP? Then this is your chance!
We are now looking for a Marketing Communication Manager that wants to build and strengthen WIBE-GROUP and respective brand’s identities. In this role you will be responsible for all our marketing communication such as define objectives, themes, targets, budget, tools media and the definition of all multi-platform and channel communication strategy and activities.
As a MarCom manager you will take the lead in developing and finetuning our customer personas and respective customer journey mapping. You will perform customer satisfaction studies and turn the results in recommendations and campaigns to further improve our customer experience.
Main tasks will be:
Take the lead in defining compelling communication briefs, highlighting customer benefits and key differentiators compared to competitors (clear UVP´s).
Analyze competitor’s communication actions
Take the ownership of our MarCom programs definition for our channels and segments and Marketing calendar on time and on budget, at the highest quality level to develop our Brand Strategy, Marketing Penetration, Customer Acquisition and Retention in defined segment, covering all media
Inspiring, motivating and supporting your team so that they are thinking and acting at their best, delivering high quality work, working as an effective team and meeting organizational and individual objectives
Analyze and report MarCom program performance with appropriate actions


You will report to the Marketing Director.
Education and Experience
Minimum a bachelor’s degree in Media, Communications, Business Administration, or related field
A strategic and creative thinker with proven experience of working on diverse and wide ranging communication strategies including all forms of media
Proficient in developing, executing and measuring demand generation programs that keep customers and prospects engaged throughout the funnel
Have a good understanding of social media and the impact technology is having on communications and collaboration
Strong knowledge of content development and SEM
Project management skills and experience
A strong network of PR and media contacts would be highly advantageous
Experience of representing an organization at external events
Exceptional verbal and written communication skills in both Swedish and English
Need to have a high level of attention to detail including proven ability to manage multiple, competing priorities simultaneously



We think you’re a good teamplayer and want to share your experience and knowledge with your group and colleagues. You have excellent interpersonal skills and want to build long-term relationships with different stakeholders.
What WIBE-GROUP can offer you
WIBE-GROUP is a fast moving and flat organization with a true entrepreneurial spirit. We offer you a dynamic position with a vast level of freedom to express your creativity and you will be fully empowered to make strategic and tactical decisions. You will be leading the Marketing Communication team and will have the chance to further build this expanding team.
Additional Information
Location: Mora
Schedule: Full-time
We collaborate with Hansson & Partners.
Apply at www.hanssonpartners.com no later than August 8, 2021.
For more information contact
Martin Ogemar, 072-237 21 30. [email protected]
Anna Hansson, 070-695 64 63, [email protected]

We look forward hearing from you! Visa mindre

Marknadsansvarig till Experium i Lindvallen, Sälen

Ansök    Feb 22    Academic Work Sweden AB    Marknadschef
Vill du ta morgonens första möte i skidbacken? Eller låta lunchens löptur bli av strax intill? Vi har fått äran att rekrytera Experiums nästa marknadsansvarig. Vi letar efter dig vars hjärta inte enbart bultar för content, marknadsstrategier och varumärkespaketering utan som också har en stark kärlek till fjällen och det fantastiskt natursköna liv du erbjuds i vackra Lindvallen. Låter detta som du? Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som en del av ... Visa mer
Vill du ta morgonens första möte i skidbacken? Eller låta lunchens löptur bli av strax intill? Vi har fått äran att rekrytera Experiums nästa marknadsansvarig. Vi letar efter dig vars hjärta inte enbart bultar för content, marknadsstrategier och varumärkespaketering utan som också har en stark kärlek till fjällen och det fantastiskt natursköna liv du erbjuds i vackra Lindvallen. Låter detta som du? Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som en del av SKISTAR-koncernen är Experium ett upplevelsehus med ambition att erbjuda Lindvallens gäster oförglömliga minnen från resan. I Experium hittar du hotell, restaurang, äventyrsbad, spa- och relaxavdelning, bio och shopping. I rollen som marknadsansvarig letar vi efter dig som vill ha ett helhetsansvar över Experiums marknadsaktiviteter och dess närvaro i relevanta marknadskanaler. Rollen innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter, något vi tror lockar dig som inte vill nischa dig utan istället arbeta såväl operativt som strategiskt med ett redan starkt och folkkärt varumärke.

Du erbjuds


* ett flexibelt arbete där du som marknadsansvarig själv får sätta din prägel på rollen
* del i ledninsgrupp på elva personer – dom är både härliga, smarta och väldigt duktiga på sina jobb!
* fina personalförmåner så som liftkort och fördelaktigt friskvårdsbidrag
* och såklart, ett arbete med den svenska fjällen och dess bländande natur som närmsta granne (vem tackar nej till att uppleva den femte årstiden, mars-maj som bjuder på både skidåkning, snö OCH 20 grader med strålande sol?)


ARBETSUPPGIFTER

Exempel på arbetsuppgifter


* upprättande av marknadsplaner och framtagning av marknadsstrategier för att kontinuerligt utveckla Experiums varumärke
* utföra målgruppsanalyser för att kunna målgruppsanpassa all marknadsföring och extern kommunikation
* driva och utveckla verksamhetens närvaro i sociala medier och andra relevanta marknadsföringskanaler
* framtagning av content till webb- och hemsida samt marknadsföringskampanjer
* stötta och guida de olika verksamheternas ledare och tillsammans med dem anpassa Experiums marknadsföringen efter varje avdelnings behov.


I denna roll kommer du till en verksamhet som är både tempofylld och variationsrik. Beslutsleden är aldrig långa och vi tror därför att du som söker denna tjänst trivs som bäst när du får fatta snabba beslut och löpande anpassa ditt arbete efter situation och kontext.

VI SÖKER DIG SOM
* har en examen inom relevant ämne, exempelvis Media- och kommunikation eller motsvarande program. Har du inte studerat kan du självklart ha införskaffat dig relevant erfarenhet genom att arbeta i liknande roll under längre tid.


* har ett par års erfarenhet av liknande roll, exempelvis som kommunikatör eller marknadsassistent.
* har B-körkort
* behärskar svenska språket flytande i tal och skrift


Som person har du:


* en hög grad av personlig mognad
* en god samarbetsförmåga
* är strukturerad och självgående


Övrig information


* Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, 40 timmar per vecka
* Placering: Sälen, Lindvallen
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Experiums önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Kommersiell Brand & Marketing Manager till FM Mattsson Mora Group

Ansök    Dec 9    Crozz Sverige AB    Marknadschef
Vill du vara med på en resa där du får möjlighet att bidra till att varumärkena inom Mora Armatur och FM Mattsson blir kundens första val i badrum och kök? Har du en stark kommersiell varumärkesprofil och trivs med både strategiskt och operativt varumärkesarbete på nationell och internationell nivå? Då kan du vara FM Mattsson Mora Groups nästa Brand & Marketing Manager. Om tjänsten Vi söker nu en Brand & Marketing Manager som tillsammans med sitt ... Visa mer
Vill du vara med på en resa där du får möjlighet att bidra till att varumärkena inom Mora Armatur och FM Mattsson blir kundens första val i badrum och kök? Har du en stark kommersiell varumärkesprofil och trivs med både strategiskt och operativt varumärkesarbete på nationell och internationell nivå?

Då kan du vara FM Mattsson Mora Groups nästa Brand & Marketing Manager.





Om tjänsten

Vi söker nu en Brand & Marketing Manager som tillsammans med sitt team arbetar målmedvetet och med starkt kundfokus för att bli kundens förstahandsval för badrum och kök.

Förväntan är att du bidrar starkt till den förändringsresa som just nu pågår och på ett framgångsrikt sätt implementera och leva den strategi som är satt. Målet är att kunder och marknad ska uppleva FM Mattsson Mora Groups varumärkena som attraktiva ur ett designperspektiv, att produkterna är miljö- och hälsosmarta och håller en hög kvalitet och innovation. Man vill gå mot att upplevas mer som ett inredningsföretag för privata och publika miljöer.

Som Brand & Marketing Manager är det ditt ansvar att tillsammans med ditt team vidareutveckla varumärkena FM Mattsson och Mora Armatur nationellt och internationellt. I ditt uppdrag ingår också att proaktivt skapa förutsättningar för ökad försäljning. Du kommer att mätas och följas upp på resultatutvecklingen av varumärkena. Utöver ditt eget team har du nära samarbete med marknadsledning, produktledning och säljorganisation.

Dina huvudsakliga uppgifter;

•       Driva utvecklingen av varumärkena FM Mattsson och Mora Armatur

•       Utveckla och optimera digitala aktiviteter och digitala plattformar

•       Säkerställa optimal timing i samband med produktlanseringar

• Se till att marknadsföringsaktiviteter och material stöder olika behov

•       Utveckla aktivitetsplaner och kampanjer över analoga och digitala medier inklusive PR

•       Marknadsanalyser

•       Ledning och utveckling av marknadsavdelningen

•       Bidra i marknadsledningsgrupp

Du kommer till en sälj- och marknadsfokuserad organisation och i ledningsgruppen för varumärken och sortiment finns ett starkt kommersiellt fokus.

Tjänsten kräver att du har möjlighet att resa, i första hand till Stockholm och Danmark, men även resor till andra platser i samband med mässdeltagande kommer att bli aktuellt.

Market Communication ingår i Brands & Product Ranges och tjänsten rapporterar till Manager Brands & Product Ranges. Ditt team på Market Communication består av 7 medarbetare och du ingår i ledningsgruppen för Brands & Product Ranges.

Tjänsten är placerad på FM Mattsson Mora Groups huvudkontor i Mora. Möjlighet att arbeta på distans 1-2 dagar/vecka kan finnas.

Din profil

Du har en högre kommersiell utbildning, akademisk eller motsvarande, kompletterad med en stark kommersiell marknadsföringsbakgrund. Du har din erfarenhet från B2B- och B2C. Företrädesvis har du erfarenhet av taktisk och strategisk marknadsföring av konsumtionsvaror eller tekniska produkter. Har du dessutom kommersiell erfarenhet av försäljning och marknadsföring av produkter inom VVS, kök och/eller badrum kan det vara meriterande. Du har dokumenterad erfarenhet av digital marknadsföring.

Du har mångårig erfarenhet som ledare och chef och har förmågan att inspirera, engagera och utveckla individer och team. Som ledare är du tydlig och kommunikativ, ger styrning samt är inkluderande och ödmjuk. Tvärfunktionellt samarbete i organisationen är du van vid och trivs med.

Du har en mycket god stilistisk förmåga och din engelska är mycket god i både tal och skrift. Du har också en hög IT mognad.

Vi tror att du blir framgångsrik i rollen om du har ett starkt affärsmässigt fokus, en god analytisk förmåga, är lösnings- och målorienterad. Du är driven, engagerad, noggrann och strukturerad. Självklart har du en mycket god förmåga att bygga långsiktigt goda relationer både internt och externt, på olika nivåer. Du trivs i sociala sammanhang och är prestigelös och tar med en positiv attityd och humor till arbetet.



Facklig kontaktperson för unionen är Kerstin Resar Hinders, tel 0250-59 60 59.

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2021-01-06.

Välkommen att kontakta Louise Junghahn på Crozz på 0703-27 27 02 eller [email protected] vid frågor kring tjänsten.

Vi ser fram emot din ansökan!


Om FM Mattsson Mora Group

FM Mattsson Mora Group bedriver försäljning, tillverkning samt produktutveckling av vattenkranar under de starka och väletablerade varumärkena FM Mattsson, Mora Armatur, Damixa och Hotbath. Koncernens vision är att vara kundens första val för blandare i badrum och kök. Verksamheten omsatte över 1,4 miljard kronor och har över 500 anställda. FM Mattsson Mora Group är ett företag som tänker utveckling och med ett ständigt framåtdriv. Företaget andas ledande teknik, hållbarhet och miljövänlighet. Vi jobbar med att hitta lösningar för den moderna vattenförbrukningen i form av innovativa och spännande produkter och tjänster.

www.fmm-mora.com Visa mindre

Kund - och marknadschef med IT - ansvar till Morastrand

Ansök    Jul 5    Clockwork Mora AB    Marknadschef
Om oss Morastrand AB är det kommunala bostadsföretaget i Mora. Med ett varierande utbud av bostäder i olika storlekar och prisklasser är vi också den största hyresvärden i kommunen. Vi äger och förvaltar 2 150 bostäder. Förutom bostäder hyr vi ut lokaler, garage och p-platser. Ändamålet med bolagets verksamhet är att tillhandahålla bostäder och lokaler. Vår vision för verksamheten är ” Att aktivt medverka till att bevara och utveckla Mora som attraktiv bo... Visa mer
Om oss
Morastrand AB är det kommunala bostadsföretaget i Mora. Med ett varierande utbud av bostäder i olika storlekar och prisklasser är vi också den största hyresvärden i kommunen. Vi äger och förvaltar 2 150 bostäder. Förutom bostäder hyr vi ut lokaler, garage och p-platser. Ändamålet med bolagets verksamhet är att tillhandahålla bostäder och lokaler.

Vår vision för verksamheten är ” Att aktivt medverka till att bevara och utveckla Mora som attraktiv bostadsort i syfte att främja ett hållbart samhälle ”.

Då vår nuvarande marknadschef kommer att gå i pension söker vi nu hans efterträdare. Vill du arbeta på en arbetsplats med positivt klimat, där det är högt i tak och där man trivs tillsammans. Då kan du vara den vi söker!

Dina arbetsuppgifter
Som kund- och marknadschef på Morastrand är du direkt underställd VD och ingår i företagets ledningsgrupp. Du kommer i din roll att ansvara för den utåtriktade verksamheten med ett övergripande ansvar för marknad, kommunikation, kundkontakt, uthyrning, administration samt IT. Arbetet är mycket kommunikativt där du har en mängd kundkontakter i olika frågor. En del av arbetet handlar också om att möta människor i utsatta situationer och ta svåra beslut. Vidare kommer du i din roll också att driva ärenden i hyresnämnd och vara delaktig i juridiska frågor.

I din roll ingår det att stärka och utveckla Morastrands varumärke där du är ansvarig för att leda det arbetet framåt. Att utveckla vårt digitala skyltfönster och stärka vår digitala närvaro är ett spännande uppdrag som du gärna tar dig an.

Din avdelning består av fem kunniga och ambitiösa medarbetare och tillsammans arbetar ni för att underlätta kundernas vardag.

Din profil
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom relevant område alternativt motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande är tidigare erfarenhet av upphandlingar, förhandling, avtalshantering eller fastighetsteknik. Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet som chef och/eller arbetsledare. Som ledare är du trygg och motiverande som både kan vara en naturlig del av ett team och samtidigt ha förmåga att hålla ihop, utveckla och motivera.

För att du ska lyckas och trivas i rollen har du ett strukturerat och proaktivt arbetssätt. Du är en kreativ människa som kombinerar affärsmässighet med en stark servicekänsla samt har ett genuint kundintresse och god kommunikativ förmåga. För dig är det självklart att hitta lösningar som är bra både för kunden och företaget. Du är relationsskapande som person och trivs att arbeta i team.
Vi värdesätter att du har ett eget driv, är flexibel och tar dina uppgifter från start till mål.

Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marit Sandgren, tel 0733-512 729.
Välkommen med din ansökan via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb senast den 25 augusti 2019. För ytterligare information om Morastrand ogärna mer på: www.morastrand.se Visa mindre

Kund- och marknadschef med IT-ansvar till Morastrand

Ansök    Okt 16    Clockwork Mora AB    Marknadschef
Om oss Morastrand AB är det kommunala bostadsföretaget i Mora. Med ett varierande utbud av bostäder i olika storlekar och prisklasser är vi också den största hyresvärden i kommunen. Vi äger och förvaltar 2 150 bostäder. Förutom bostäder hyr vi ut lokaler, garage och p-platser. Ändamålet med bolagets verksamhet är att tillhandahålla bostäder och lokaler. Vår vision för verksamheten är ” Att aktivt medverka till att bevara och utveckla Mora som attraktiv bo... Visa mer
Om oss
Morastrand AB är det kommunala bostadsföretaget i Mora. Med ett varierande utbud av bostäder i olika storlekar och prisklasser är vi också den största hyresvärden i kommunen. Vi äger och förvaltar 2 150 bostäder. Förutom bostäder hyr vi ut lokaler, garage och p-platser. Ändamålet med bolagets verksamhet är att tillhandahålla bostäder och lokaler.

Vår vision för verksamheten är ” Att aktivt medverka till att bevara och utveckla Mora som attraktiv bostadsort i syfte att främja ett hållbart samhälle ”.

Då vår nuvarande marknadschef kommer att gå i pension söker vi nu hans efterträdare. Vill du arbeta på en arbetsplats med positivt klimat, där det är högt i tak och där man trivs tillsammans. Då kan du vara den vi söker!

Dina arbetsuppgifter
Som kund- och marknadschef på Morastrand är du direkt underställd VD och ingår i företagets ledningsgrupp. Du kommer i din roll att ansvara för den utåtriktade verksamheten med ett övergripande ansvar för marknad, kommunikation, kundkontakt, uthyrning, administration samt IT. Arbetet är mycket kommunikativt där du har en mängd kundkontakter i olika frågor. En del av arbetet handlar också om att möta människor i utsatta situationer och ta svåra beslut. Vidare kommer du i din roll också att driva ärenden i hyresnämnd och vara delaktig i juridiska frågor.

I din roll ingår det att stärka och utveckla Morastrands varumärke där du är ansvarig för att leda det arbetet framåt. Att utveckla vårt digitala skyltfönster och stärka vår digitala närvaro är ett spännande uppdrag som du gärna tar dig an.

Din avdelning består av fem kunniga och ambitiösa medarbetare och tillsammans arbetar ni för att underlätta kundernas vardag.

Din profil
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom relevant område alternativt motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande är tidigare erfarenhet av upphandlingar, förhandling, avtalshantering eller fastighetsteknik. Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet som chef och/eller arbetsledare. Som ledare är du trygg och motiverande som både kan vara en naturlig del av ett team och samtidigt ha förmåga att hålla ihop, utveckla och motivera.

För att du ska lyckas och trivas i rollen har du ett strukturerat och proaktivt arbetssätt. Du är en kreativ människa som kombinerar affärsmässighet med en stark servicekänsla samt har ett genuint kundintresse och god kommunikativ förmåga. För dig är det självklart att hitta lösningar som är bra både för kunden och företaget. Du är relationsskapande som person och trivs att arbeta i team.
Vi värdesätter att du har ett eget driv, är flexibel och tar dina uppgifter från start till mål.

Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marit Sandgren, tel 0733-512 729.
Välkommen med din ansökan via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb senast den 3 november 2019. För ytterligare information om Morastrand ogärna mer på: www.morastrand.se Visa mindre