Lediga jobb som Ekonomichef i Mora

Se lediga jobb som Ekonomichef i Mora. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mora som finns hos arbetsgivaren.

Vi söker konsulter!

Boss Business Partner sköter det mesta som rör våra kunders medarbetare så som rekrytering, struktur och planering, regelverk och policyers, arbetsplatskultur, värdegrunder och teambuilding. Vi arbetar nära företagsledning, styrelse och ägare ofta som ledningsstöd eller interim HR. Med vår erfarenhet hjälper vi kunderna att utveckla sina företag kopplat till vision och mål med en stor förståelse för de utmaningar och möjligheter de står inför. Vi erbjuder ... Visa mer
Boss Business Partner sköter det mesta som rör våra kunders medarbetare så som rekrytering, struktur och planering, regelverk och policyers, arbetsplatskultur, värdegrunder och teambuilding. Vi arbetar nära företagsledning, styrelse och ägare ofta som ledningsstöd eller interim HR. Med vår erfarenhet hjälper vi kunderna att utveckla sina företag kopplat till vision och mål med en stor förståelse för de utmaningar och möjligheter de står inför. Vi erbjuder även våra kunder interimlösningar och möjligheten att hyra in konsulter. Efterfrågan på våra tjänster ökar och vi söker dig som vill jobba som konsult ute hos någon av våra kunder.
Vi söker främst dig med erfarenhet inom;
Ekonomi- ekonomiassistent, controller, ekonomiansvarig, ekonomichef, redovisning
Hållbarhet- strateg, projektledare och chefer
HR- administratör, generalist, arbetsmiljö- och arbetsrättsspecialist
Inköp- assistent, strategisk eller operativ inköpare
Kundservice- kundmottagare, säljare och administratörer

Om dig
Vi söker dig som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och har en förmåga att snabbt anpassa dig till nya sammanhang. Som konsult hos oss är det viktigt att du är flexibel och snabbt kan hitta din plats i olika företag och organisationer. Du har en naturlig förmåga att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor och känner dig trygg i att bidra med din expertis oavsett bransch eller uppdragets karaktär.
Vi ser att du är lösningsorienterad, självgående och tycker om att ta dig an nya utmaningar. Med ditt driv och din professionella inställning bidrar du till att våra kunder får den bästa lösningen på sina behov. Tidigare erfarenhet av konsultuppdrag är meriterande, men viktigast är att du har rätt inställning och vilja att utvecklas i rollen.
Vi tittar löpande på ansökningar som kommer till oss så tveka inte att skicka in ditt CV eller skriv en rad om dig själv.
Vid frågor är du välkommen att kontakta oss, Sofia [email protected] eller Evelyn [email protected] Visa mindre

Vi söker konsulter!

Boss Business Partner sköter det mesta som rör våra kunders medarbetare så som rekrytering, struktur och planering, regelverk och policyers, arbetsplatskultur, värdegrunder och teambuilding. Vi arbetar nära företagsledning, styrelse och ägare ofta som ledningsstöd eller interim HR. Med vår erfarenhet hjälper vi kunderna att utveckla sina företag kopplat till vision och mål med en stor förståelse för de utmaningar och möjligheter de står inför. Vi erbjuder ... Visa mer
Boss Business Partner sköter det mesta som rör våra kunders medarbetare så som rekrytering, struktur och planering, regelverk och policyers, arbetsplatskultur, värdegrunder och teambuilding. Vi arbetar nära företagsledning, styrelse och ägare ofta som ledningsstöd eller interim HR. Med vår erfarenhet hjälper vi kunderna att utveckla sina företag kopplat till vision och mål med en stor förståelse för de utmaningar och möjligheter de står inför. Vi erbjuder även våra kunder interimlösningar och möjligheten att hyra in konsulter. Efterfrågan på våra tjänster ökar och vi söker dig som vill jobba som konsult ute hos någon av våra kunder.
Vi söker främst dig med erfarenhet inom;
Ekonomi- ekonomiassistent, controller, ekonomiansvarig, ekonomichef, redovisning
Hållbarhet- strateg, projektledare och chefer
HR- administratör, generalist, arbetsmiljö- och arbetsrättsspecialist
Inköp- assistent, strategisk eller operativ inköpare
Kundservice- kundmottagare, säljare och administratörer

Om dig
Vi söker dig som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och har en förmåga att snabbt anpassa dig till nya sammanhang. Som konsult hos oss är det viktigt att du är flexibel och snabbt kan hitta din plats i olika företag och organisationer. Du har en naturlig förmåga att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor och känner dig trygg i att bidra med din expertis oavsett bransch eller uppdragets karaktär.
Vi ser att du är lösningsorienterad, självgående och tycker om att ta dig an nya utmaningar. Med ditt driv och din professionella inställning bidrar du till att våra kunder får den bästa lösningen på sina behov. Tidigare erfarenhet av konsultuppdrag är meriterande, men viktigast är att du har rätt inställning och vilja att utvecklas i rollen.
Vi tittar löpande på ansökningar som kommer till oss så tveka inte att skicka in ditt CV eller skriv en rad om dig själv.
Vid frågor är du välkommen att kontakta oss, Sofia [email protected] eller Evelyn [email protected] Visa mindre

Ekonomiansvarig till Mora IK

Om företaget Mora IK är en förening där lagarbete är ett självklart ledord. Vi har en hög integritet och vi arbetar stolt för hela vår bygd. Vi har ett stort hjärta för klubben och ett stort samhällsengagemang. Vi bygger broar, inte murar. Den lokala förankringen är självklar. Vi är drivna och leder gärna utvecklingen av svensk ishockey vilket gör att vi är respekterade i den svenska idrottsrörelsen. Vi som arbetar för klubben kan intyga att det är tillsam... Visa mer
Om företaget
Mora IK är en förening där lagarbete är ett självklart ledord. Vi har en hög integritet och vi arbetar stolt för hela vår bygd. Vi har ett stort hjärta för klubben och ett stort samhällsengagemang. Vi bygger broar, inte murar. Den lokala förankringen är självklar. Vi är drivna och leder gärna utvecklingen av svensk ishockey vilket gör att vi är respekterade i den svenska idrottsrörelsen. Vi som arbetar för klubben kan intyga att det är tillsammans som vi är starka. Det är korta beslutsvägar och från tanke till handling går det ofta snabbt. Det är högt till tak och nära till skratt. Glädje och positivt tänkande är en förutsättning för vår framgång.

Vi söker nu en Ekonomiansvarig - en viktig nyckelspelare i vår förening!

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiansvarig hos oss på Mora IK har du ett övergripande ansvar för föreningens ekonomi och redovisning. Du ansvarar för fakturahantering, löpande bokföring, moms- och skattedeklaration samt månads- och årsbokslut. Du sammanställer underlag till vår externa lönekonsult och sköter kontakten med myndigheter och revisorer. Du är mycket delaktig i budget- och prognosarbete, koncernredovisning och årsredovisning.

I rollen som Ekonomiansvarig får du driva, koordinera och utveckla rutiner, processer och digitalisering inom ditt område. Du fungerar som ett bollplank och coachar verksamheten i ekonomirelaterade frågor. Du blir även involverad och delaktig i våra sälj-och marknadsmöten och i andra forum där du stöttar och bidrar till föreningen och den dagliga driften.

Din profil
Vi söker dig som har ekonomiutbildning från universitet, högskola eller yrkesutbildning med några års erfarenhet av arbete inom ekonomi och redovisning. Har du erfarenhet av budget- och prognosarbete, årsbokslut, årsredovisning och koncernredovisning så är det meriterande, men det finns stöd om du inte har erfarenhet av detta sedan tidigare. Erfarenhet av att driva och utveckla digitalisering, processer och rutiner ser vi som meriterande.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en strukturerad person med förmåga att planera och arbeta självständigt vilket också ger dig en flexibilitet att styra dina dagar. Du är analytisk, affärsmässig och noggrann i ditt arbete. Vi tror att du är en trygg, lojal och prestigelös person som tycker om att samarbeta och sätter laget före jaget. Vi vet att flexibilitet, stresstålighet och anpassningsbar förmåga kommer vara avgörande för att trivas och lyckas i rollen hos oss.

För oss på Mora IK är det viktigt att alla medarbetare är kommunikativa, serviceinriktade och har en vilja och engagemang att vara en del av föreningen och vår resa framåt. Vi erbjuder dig ett varierat arbete med möjlighet att utvecklas i rollen beroende på tidigare erfarenhet. Här möts du av en familjär och trivsam arbetsmiljö med högt i tak!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Mora IK med Clockwork Rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2024-06-30 via www.clockworkpeople.se. För mer information om tjänsten kontakta Maria Södergren, tfn: 0733-51 27 69 eller [email protected]. Vill du läsa mer om Mora IK? Besök www.moraik.se Visa mindre

Ekonomiansvarig till Wiggs Maskiner

Om oss Wiggs Maskiner är ett av de främsta företagen i Sverige inom försäljning av begagnade kompaktmaskiner med nya redskap. Vi är ett växande företag med nya lokaler och engagerade medarbetare som nu söker en ekonomiansvarig inom koncernen till vårt team i Mora. Är du en strukturerad person, beredd att ta ett stort ansvar och är intresserad av en bred roll inom ekonomiområdet är det rollen för dig. Ta chansen och sök idag! Dina arbetsuppgifter Som Eko... Visa mer
Om oss
Wiggs Maskiner är ett av de främsta företagen i Sverige inom försäljning av begagnade kompaktmaskiner med nya redskap.
Vi är ett växande företag med nya lokaler och engagerade medarbetare som nu söker en ekonomiansvarig inom koncernen till vårt team i Mora. Är du en strukturerad person, beredd att ta ett stort ansvar och är intresserad av en bred roll inom ekonomiområdet är det rollen för dig. Ta chansen och sök idag!


Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiansvarig är ditt huvudsakliga ansvar att säkerställa smidig och effektiv ekonomisk drift för företaget. Dina arbetsuppgifter omfattar allt från hantering av fakturering och bokföring till slutförandet av månadsbokslut och årsbokslut. En typisk dag innebär att du tar hand om kund- och leverantörsreskontra, säkerställer korrekt registrering av betalningar och fordringar samt följer upp eventuella obalanser. Dessutom hanterar du all inkommande och utgående e-post relaterad till ekonomiska ärenden och ser till att nödvändig dokumentation och korrespondens behandlas och arkiveras på ett organiserat sätt.

Utöver detta innefattar dina arbetsuppgifter även hantering av maskinlager och importrelaterade ärenden. Du ser till att in- och utleveranser registreras korrekt och att lagret är uppdaterat. Du tar hand om tulldeklarationer för importerade varor och ser till att all dokumentation är korrekt och lämnas in inom angivna tidsramar.

Du är ansvarig för lönehantering, deklaration av moms och arbetsgivaravgifter samt hantering av leverantörsbetalningar. Ditt arbete som Ekonomiansvarig gör dig till en nyckelperson för att säkerställa att företagens ekonomi fungerar smidigt och i enlighet med gällande lagar och föreskrifter.

Din profil
Du har tidigare erfarenhet inom ekonomi och gärna eftergymnasial utbildning. Meriterande är om du har flerårig erfarenhet men det är inget krav. Du uttrycker dig väl i svenska i såväl tal som skrift.

Som person är du resultatorienterad där du sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt och ambitiöst för att nå dessa mål. Vidare då uppdraget innebär flera uppgifter och kontaktytor både internt och externt tror vi att du på ett samarbetsorienterat och flexibelt sätt hittar win-win-lösningar genom ett fokus mot det gemensamma målet. Utmaningarna som dyker upp analyserar du och ser på med kreativa ögon, du tar därefter fram lösningar tillsammans med andra och självgående för att lösa dessa så effektivt som möjligt och således uppnå bästa möjliga resultat, både i det långsiktiga och det kortsiktiga arbetet.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Erica Sundin, [email protected] 0733-51 27 60. Välkommen med din ansökan senast 10e mars 2024 via www.clockworkpeople.se. För ytterligare information besök gärna www.wiggsmaskiner.se. Visa mindre

Ekonomiansvarig till Wiggs Maskiner

Om oss Wiggs Maskiner är ett företag med en stor anläggning och engagerade medarbetare. Vi är störst i Sverige på att sälja begagnade kompaktmaskiner med nya redskap. Nu söker vi en ekonomiansvarig till vårt team i Mora. Är du en resultatorienterad person som hittar win-win lösningar genom ett fokus på det gemensamma målet? Ta chansen och sök idag! Dina arbetsuppgifter Som Ekonomiansvarig är ditt huvudsakliga ansvar att säkerställa smidig och effektiv eko... Visa mer
Om oss
Wiggs Maskiner är ett företag med en stor anläggning och engagerade medarbetare. Vi är störst i Sverige på att sälja begagnade kompaktmaskiner med nya redskap. Nu söker vi en ekonomiansvarig till vårt team i Mora. Är du en resultatorienterad person som hittar win-win lösningar genom ett fokus på det gemensamma målet? Ta chansen och sök idag!

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiansvarig är ditt huvudsakliga ansvar att säkerställa smidig och effektiv ekonomisk drift för företaget. Dina arbetsuppgifter omfattar allt från hantering av fakturering och bokföring till slutförandet av månadsbokslut och årsbokslut. En typisk dag innebär att du tar hand om kund- och leverantörsreskontra, säkerställer korrekt registrering av betalningar och fordringar samt följer upp eventuella obalanser. Dessutom hanterar du all inkommande och utgående e-post relaterad till ekonomiska ärenden och ser till att nödvändig dokumentation och korrespondens behandlas och arkiveras på ett organiserat sätt.

Utöver detta innefattar dina arbetsuppgifter även hantering av maskinlager och importrelaterade ärenden. Du ser till att in- och utleveranser registreras korrekt och att lagret är uppdaterat. Du tar hand om tulldeklarationer för importerade varor och ser till att all dokumentation är korrekt och lämnas in inom angivna tidsramar.

Du är ansvarig för lönehantering, deklaration av moms och arbetsgivaravgifter samt hantering av leverantörsbetalningar. Ditt arbete som Ekonomiansvarig gör dig till en nyckelperson för att säkerställa att företagens ekonomi fungerar smidigt och i enlighet med gällande lagar och föreskrifter.

Din profil
Du har tidigare erfarenhet inom ekonomi och gärna eftergymnasial utbildning. Meriterande är om du har flerårig erfarenhet men det är inget krav. Du uttrycker dig väl i svenska i såväl tal som skrift.

Som person är du resultatorienterad där du sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt och ambitiöst för att nå dessa mål. Vidare då uppdraget innebär flera uppgifter och kontaktytor både internt och externt tror vi att du på ett samarbetsorienterat och flexibelt sätt hittar win-win-lösningar genom ett fokus mot det gemensamma målet. Utmaningarna som dyker upp analyserar du och ser på med kreativa ögon, du tar därefter fram lösningar tillsammans med andra och självgående för att lösa dessa så effektivt som möjligt och således uppnå bästa möjliga resultat, både i det långsiktiga och det kortsiktiga arbetet.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Erica Sundin, [email protected] 0733-51 27 60. Välkommen med din ansökan senast 10e mars 2024 via www.clockworkpeople.se. För ytterligare information besök gärna www.wiggsmaskiner.se. Visa mindre

Ekonomichef till Mora kommun

Om oss Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service. Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka... Visa mer
Om oss
Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service. Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.

Kommunstyrelseförvaltningen är kommunstyrelsens tjänstemannastab. Dess roll är att utgöra ett professionellt ledningsstöd till kommunstyrelsen och att vara kommunstyrelsens förlängda arm. Förvaltningen ska bistå kommunstyrelsen med att leda, samordna, utveckla och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Det handlar också om att företräda helheten och att kommunicera och samspela med delarna, stå för spelregler och policydokument och att driva utvecklingen så att den svarar mot framtidens krav.

Ekonomienheten är inne i en spännande fas och består i dagsläget av 14 medarbetare. Sedan årsskiftet har samtliga ekonomifunktioner samlats på den centrala ekonomienheten. Som Ekonomichef kommer du tillsammans med teamet fokusera på att utveckla arbetssätt och processer tillsammans. Du kommer också att ha en viktig roll i implementeringen av kommunens nya lednings och beslutsstödsystem.

Har du ett genuint samhällsintresse och vill vara del av ett större sammanhang med chans att påverka är detta rollen för dig.

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomichef har du en betydande roll i kommunen med ett övergripande ansvar för kommunens ekonomiska styrning. Då enheten nyligen omorganiseras får du tillsammans med dina medarbetare möjlighet att utveckla nuvarande arbetssätt samt implementera nya processer. Som Ekonomichef är du drivande i effektivisering och digitalisering av enheten tillsammans med dina medarbetare.

Du ansvarar för koncernredovisning i samarbete med kommunägda bolag och förbund samt följer upp kommunens soliditet och likviditet. Du medverkar aktivt i kommunens ledningsgrupp och i kommunstyrelseförvaltningens stabsgrupp. Till ditt uppdrag hör också att företräda Mora kommun i nätverk och i kontakter med näringsliv, myndigheter och organisationer. Du är en aktiv part i samverkan mellan Mora, Orsa och Älvdalens kommuner.

Din profil
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande utbildning och har dokumenterad erfarenhet av ledarskap och erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Meriterande är kunskap om den kommunala beslutsprocessen och erfarenhet att verka i en politiskt styrd organisation.

Vi söker en driven, strategisk och coachande ledare som vill utveckla enheten tillsammans med dina medarbetare. Du är en stabil person med god kommunikativ förmåga och som kan förklara ekonomiska processer och samband på ett pedagogiskt och medvetet sätt för din omgivning, med god anpassning till olika målgrupper. Du samarbetar väl med chefer och medarbetare på ett situationsanpassat sätt och når framgång genom samverkan och samsyn. Du har förmåga att anpassa dig efter politiskt fattade beslut. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt är van att föredra ärenden inför grupp.

Ansökan
Mora kommun erbjuder en trygg anställning, flexibilitet och med närhet till natur och kultur! Läs mer på www.morakommun.se

Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Erica Sundin på tel nr 073 351 27 60. Välkommen med din ansökan via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb senast den 13 augusti 2023.

Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se Visa mindre

Ekonomichef till offentlig kund!

Nu söker vi på Jurek en ekonomichef till offentlig kund i Mora! Är du tillgänglig omgående? Välkommen in med din ansökan! Arbetsuppgifter Ekonomienheten ansvarar för övergripande processer inom budget, uppföljning och analys samt inom redovisning och inköp. Enheten har också ansvar för systemförvaltning av ekonomisystem, e-handelssystem och lednings- och beslutsstödsystem.  Exempel på arbetsuppgifter: • Leda och kvalitetssäkra verksamhetens ekonomi- oc... Visa mer
Nu söker vi på Jurek en ekonomichef till offentlig kund i Mora! Är du tillgänglig omgående? Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Ekonomienheten ansvarar för övergripande processer inom budget, uppföljning och analys samt inom redovisning och inköp. Enheten har också ansvar för systemförvaltning av ekonomisystem, e-handelssystem och lednings- och beslutsstödsystem. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• Leda och kvalitetssäkra verksamhetens ekonomi- och budgetprocess tillsammans med verksamheten.
• Leda enhetens medarbetare.
• Vara en aktiv part i såväl verksamhetens ledningsgrupp som styrelseförvaltningens stabsgrupp.
• Strategier och uppföljning av verksamhetens soliditet och likviditet.
• Ansvar för koncernredovisning i samarbete med bolag och förbund.

Vem är du?
Som person ser vi att du är mål- och resultatorienterad, självgående och har en pedagogisk insikt. Tar initiativ till utveckling samt möta utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Och tar ansvar för verksamheten, sin egen och andras arbetssituation.

Utöver det ska du uppfylla följande:

• Civilekonom eller annan jämförbar utbildning.
• Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom kommunal verksamhet såsom ekonomiprocesser, ekonomistyrning och budgetarbete.
• Kunskap om regelverket för kommunal ekonomi.
• God kunskap om politiskt styrd organisation
• tidigare ledarerfarenhet

Du erbjuds
Tjänsten är på deltid, 60-80%. Planerad start är så snart möjligt och förväntas pågå 5-6 månader. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Clara Granlund på [email protected] 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management Visa mindre

Ekonomichef FM Mattsson Group

Vi utökar vårt ekonomiteam med en ekonomichef och söker en coachande och affärsdriven person som vill och vågar utmana både sig själv och sitt team. Låter det som du? Sök då den här tjänsten! Om tjänsten Som Ekonomichef hos oss ansvarar du för ekonomifunktionen i koncernen och moderbolaget där du både skapar förutsättningar för att utveckla våra finansiella resultat och ansvarar för den finansiella rapporteringen. Koncernen är börsnoterad och har bolag i 1... Visa mer
Vi utökar vårt ekonomiteam med en ekonomichef och söker en coachande och affärsdriven person som vill och vågar utmana både sig själv och sitt team. Låter det som du? Sök då den här tjänsten!
Om tjänsten
Som Ekonomichef hos oss ansvarar du för ekonomifunktionen i koncernen och moderbolaget där du både skapar förutsättningar för att utveckla våra finansiella resultat och ansvarar för den finansiella rapporteringen. Koncernen är börsnoterad och har bolag i 11 länder.
Som en engagerad ledare driver du förbättringsarbete och utvecklar våra processer, rutiner och arbetssätt inom ekonomi. Du har personalansvar för 5 direktrapporterande ekonomer och totalt 8 medarbetare inom avdelningen.
Du driver och beslutar om projekt och andra områden inom ekonomi samt är beredd att kliva in för att utföra vissa uppgifter vid behov.
Du rapporterar till CFO och ingår i en ledningsgrupp för koncerngemensamma funktioner tillsammans med CFO och chefer för digitalisering, HR och hållbarhet.
Om dig
Vi kommer att lägga stor vikt på ditt ledarskap. Du är en coachande chef som har förmågan att få med teamet i förbättringsarbetet. Det innebär att du kan hjälpa dina medarbetare att identifiera och realisera möjligheter för att arbeta på ett smartare sätt och bidra till utveckling av verksamhetens finansiella resultat.
Du är strukturerad och affärsdriven, samtidigt som du är pedagogisk och drivande och beredd att utmana kollegor och dig själv. Ni kliver fram tillsammans!
Du har en bra känsla för siffror samt kan förstå och diskutera komplexa redovisningsprinciper.
Vi ser att du har en relevant högskoleutbildning och flera års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
Du är kommunikativ och har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Upplev WOW-känslan hos oss
Vi siktar ständigt på att överträffa förväntningar hos våra kunder och medarbetare för att skapa vad vi kallar för WOW-känslan. Det handlar bl a om produkterna och tjänsterna som vi erbjuder, gemenskapen som vi känner och hur roligt vi har då vi lyckas tillsammans.
Som ekonomichef erbjuds du en spännande tjänst med stort ansvar och utvecklingsmöjligheter tillsammans med ett härligt team av ekonomer som levererar. Du ingår i en stark och expansiv internationell, noterad koncern med stort hållbarhetsfokus och framtidstro.
Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Mora, i hjärtat av Dalarna.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Om FM Mattsson Group
FM Mattsson Group bedriver försäljning, tillverkning samt produktutveckling av vattenkranar och tillhörande produkter under de starka och väletablerade varumärkena FM Mattsson, Mora Armatur, Damixa, Hotbath, Aqualla och Adamsez. Koncernens vision är att vara kundens första val i badrum, kök och kompletterande områden.
FM Mattsson Group har en värdegrund som är ett vägledande verktyg för alla relationer mellan medarbetare samt med omvärlden:
· Kunden kommer först
· Vi vinner tillsammans
· Jag kliver fram
Verksamheten omsatte 2022 över 1,9 miljarder kronor genom sina bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Benelux, Storbritannien, Tyskland och Italien och hade 559 anställda. FM Mattsson Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med True Consulting & Recruitment. www.truehr.se
Sök tjänsten via: www.truehr.se/lediga-tjanster Senast den 31 augusti 2023.
För ytterligare frågor kontakta Helena Lundqvist, 070- 744 00 18 alt. [email protected] Visa mindre

CWL söker erfaren Ekonomichef

CW Lundberg tillverkar och säljer säkerhetsprodukter för tak och fasad. Med framåtanda och innovation leder vi utvecklingen av taksäkerhetsbranschen i Sverige och skapar våra produkter utifrån kundnytta. Med produkter som gångbryggor, snörasskydd, tak-/ fasadstegar, vajersystem och infästningssystem för solceller på tak är vi marknadsledande i Sverige och omsätter ca 260 Mkr. Totalt närmar vi oss ca 100 anställda i koncernen som även innefattar verksamhete... Visa mer
CW Lundberg tillverkar och säljer säkerhetsprodukter för tak och fasad. Med framåtanda och innovation leder vi utvecklingen av taksäkerhetsbranschen i Sverige och skapar våra produkter utifrån kundnytta. Med produkter som gångbryggor, snörasskydd, tak-/ fasadstegar, vajersystem och infästningssystem för solceller på tak är vi marknadsledande i Sverige och omsätter ca 260 Mkr. Totalt närmar vi oss ca 100 anställda i koncernen som även innefattar verksamheter i Norge och Polen.

Vi är en del av Lagercrantz group, en teknikkoncern som erbjuder värdeskapande tekniska lösningar baserat på egna produkter från ledande leverantörer. Våra ägare är långsiktiga, ekonomiskt starka och ser vidareutvecklingen av oss som företag, med en lokal förankring som en självklarhet. Då vi ingår i en koncern har vi tillgång till ett bredare nätverk med djup, teknisk kunskap.

En viktig del i vår verksamhet är att vårt miljöavtryck ska vara så litet som möjligt och därigenom bidra till en hållbar miljö för kommande generationer.

Nu söker vi en ekonomichef med erfarenhet av koncernredovisning!

Om jobbet
Som Ekonomichef hos oss har du ett helhetsansvar för ekonomiavdelningen samt risk och lagerfterlevnad gällande bolagen i Sverige, Norge och Polen. Det blir även din uppgift att sköta myndighetskontakter samt den kontinuerliga dialogen med revisorer och andra intressenter. I rollen behöver du ha en stor förståelse och kunskap av produktionsekonomi samt upprättande av månadsrapporter, bokslut, budget och prognosarbete samt koncernredovisning. Du kommer vara en viktig del i utvecklingen av våra affärsorienterade processer för ekonomisk styrning!

Du har fullt personal- och deligerat arbetsmiljöansvar över avdelningen. Du leder avdelningen mot?såväl den enskilda medarbetarens?utveckling som utvecklingen av gruppens?arbetssätt. Du arbetar även nära de lokala resurserna i Polen och Norge samt ansvarar för att samordna våra externa partners.

Du har en viktig strategisk roll och ingår i ledningsgruppen samt rapporterar till VD.

Om dig

Du som söker den här rollen har en högskoleutbildning inom ekonomistyrning, civilekonom eller liknande med minst tre års erfarenhet från ledande befattning inom ekonomi. En fördel är om du har arbetat inom tillverkande industri. Vi ser gärna att du har en gedigen erfarenhet från operativt arbete i ekonomisystem samt controlling området. Du som söker denna roll är van att arbeta i Excel med både uppföljning, rapporter och beräkningar. Det är en fördel om du även har erfarenhet av och ett stort intresse för olika affärssystem. Vi arbetar i affärssystemet Jeeves vilket är meriterande om du har kunskaper inom. För tjänsten kommer det krävas att du kan kommunicera både i tal och skrift på engelska och svenska.

Du förväntas ödmjukt samarbeta med din omgivning, skapa trivsel och medverka i den uttalade processen att göra CWL till en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Du är både kommunikativ och pedagogisk där lärande och förståelse för andra som inte är van att jobba med ekonomi. Du är strategisk och noggrann och känner ett engagemang för ditt område och för vår koncerns framdrift.

Tjänsten kräver att du finns på plats hos oss i Mora och tillträde sker enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 11/6

Vi samarbetar med Boss Business Partner i denna rekrytering och ber er kontakta rekryteringsansvarig Evelyn Hult [email protected] vid frågor eller funderingar!

Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se Visa mindre

Interim ekonomichef sökes till Mora kommun

Ansök    Maj 30    Bemannia Kontor AB    Ekonomichef
Kommunstyrelseförvaltningen är kommunstyrelsens tjänstemannastab. Dess roll är att utgöra ett professionellt ledningsstöd till kommunstyrelsen och att vara kommunstyrelsens förlängda arm. Förvaltningen ska bistå kommunstyrelsen med att leda, samordna, utveckla och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Det handlar också om att företräda helheten och att kommunicera och samspela med delarna, stå för spelregler och policydokument och att driva utveckl... Visa mer
Kommunstyrelseförvaltningen är kommunstyrelsens tjänstemannastab. Dess roll är att utgöra ett professionellt ledningsstöd till kommunstyrelsen och att vara kommunstyrelsens förlängda arm. Förvaltningen ska bistå kommunstyrelsen med att leda, samordna, utveckla och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Det handlar också om att företräda helheten och att kommunicera och samspela med delarna, stå för spelregler och policydokument och att driva utvecklingen så att den svarar mot framtidens krav.

Ekonomienheten ansvarar för övergripande processer inom budget, uppföljning och analys samt inom redovisning och inköp. Enheten har också ansvar för systemförvaltning av ekonomisystem, e-handelssystem och lednings- och beslutsstödsystem. Enheten består i dagsläget av 14 medarbetare.



Omfattning: 60-80% 6 månader, start så snart som möjligt

Befattningens uppdrag

Exempel på arbetsuppgifter:

- Leda och kvalitetssäkra kommunens ekonomi- och budgetprocess tillsammans med verksamheten.

- Leda enhetens medarbetare.

- Vara en aktiv part i såväl kommunens ledningsgrupp som kommunstyrelseförvaltningens stabsgrupp.

- Strategier och uppföljning av kommunens soliditet och likviditet

- Ansvar för koncernredovisning i samarbete med bolag och förbund

Utmaningar för befattningen:

- Kommunen har nyligen fattat beslut om att placera alla ekonomer centralt på ekonomienheten, vilket innebär ett pågående förändringsarbete inom enheten.

- Det pågår ett projekt för att införa en resursfördelningsmodell som ska implementeras under året.

- Implementering av nytt system för lednings- och beslutsstöd pågår.

- Inköpsprocessen behöver utvecklas.



Du som är egen företagare är också välkommen att söka

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Ekonomiansvarig till Moramast

Om oss De senaste 50 åren har vi på Moramast lyst upp din väg till jobbet, skolan och fotbollsträningen. Våra belysningsstolpar skapar säkrare vägar och tryggare utomhusmiljöer. Moramast tillverkar och säljer ett brett och anpassningsbart sortiment av belysningsstolpar och spänninstallationer. Detta gör vi på ett hållbart sätt – för miljön, våra produkter, vår personal och våra externa relationer. Moramast ingår i koncernen Saferoad Group med ca 2.500 anst... Visa mer
Om oss
De senaste 50 åren har vi på Moramast lyst upp din väg till jobbet, skolan och fotbollsträningen. Våra belysningsstolpar skapar säkrare vägar och tryggare utomhusmiljöer. Moramast tillverkar och säljer ett brett och anpassningsbart sortiment av belysningsstolpar och spänninstallationer. Detta gör vi på ett hållbart sätt – för miljön, våra produkter, vår personal och våra externa relationer. Moramast ingår i koncernen Saferoad Group med ca 2.500 anställda och verksamhet i 13 länder.

Vår vision är att alla Sveriges vägar, parker och torg är säkra, trygga och estetiska – dag som natt – tack vare våra produkter. Moramast har idag cirka 50 anställda i Mora fördelat på kontoret och i verkstaden.

Nu söker vi dig som är intresserad av en varierande roll där du har ett helhetsansvar för ekonomi och redovisning på Moramast! Vill du arbeta på ett bolag med högt i tak och chans till utveckling är det tjänsten för dig!


Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiansvarig på Moramast har du ett helhetsansvar för ekonomi och redovisning inom bolaget.

Till dina arbetsuppgifter hör ansvar för kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, skatt- och momsdeklaration samt månads- och årsbokslut. I rollen har du också ansvar för löner och administration kopplat till området. Vi ser gärna att du leder arbetet med utveckling, automatisering och digitalisering av våra processer. Du är kontaktperson mot myndigheter och revisorer.

I rollen är du delaktig i budgetprocessen, följer upp likviditet, kassaflöde och har ansvar för lageravstämning och anläggningstillgångar. Möjligheter finns att arbeta med koncernredovisning, analys och uppföljning.


Din profil
Vi söker dig som har ekonomiutbildning från universitet, högskola eller yrkesutbildning med några års erfarenhet av arbete med redovisning och bokslut. Bokföring och rapportering sker i affärssystemet Pyramid samt i Cognos och du bör ha erfarenhet av dessa eller liknande system. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Du är strukturerad som person med förmåga att planera och arbeta självständigt vilket också ger dig en flexibilitet att styra dina dagar. Du är till fördel analytiskt lagt och är noggrann i ditt arbete. Vi ser gärna att du är kreativ och vill utveckla processer och rutiner.

Moramast erbjuder ett varierande arbete med möjligheter att utvecklas i rollen som ekonomiansvarig beroende på tidigare erfarenhet. Vi erbjuder en familjär och trivsam arbetsmiljö med högt i tak. Utöver detta erbjuds friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter med kollegor och möjlighet att arbeta 2 dagar i veckan hemifrån. I tjänsten finns möjlighet att arbeta deltid på 75%.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Moramast med Clockwork Rekrytering. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14/5 via www.clockworkpersonal.se

För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Erica Sundin, tfn: 0733-51 27 60. Vill du läsa mer om Moramast så är du välkommen att besöka vår hemsida: www.moramast.se. Visa mindre

Är du vår blivande Ekonomiansvarige?

Ansök    Feb 22    Alo Center AB    Ekonomichef
Vill du arbeta med ekonomi på ett företag inom en unik bransch i ständig utveckling? Nu söker vi en ekonomiansvarig med några års erfarenhet som vill arbeta på ett världsledande företag inom sågbladsindustrin. Som ekonomiansvarig har du ett helhetsansvar för ekonomifunktionen, vilket innebär att du arbetar operativt med redovisningens alla delar samt upprättar budgetar och analyser. Du sitter med i ledningsgruppen och stöttar i de ekonomiska frågorna. Du ... Visa mer
Vill du arbeta med ekonomi på ett företag inom en unik bransch i ständig utveckling? Nu söker vi en ekonomiansvarig med några års erfarenhet som vill arbeta på ett världsledande företag inom sågbladsindustrin.

Som ekonomiansvarig har du ett helhetsansvar för ekonomifunktionen, vilket innebär att du arbetar operativt med redovisningens alla delar samt upprättar budgetar och analyser. Du sitter med i ledningsgruppen och stöttar i de ekonomiska frågorna. Du blir en viktig kugge i vår utveckling! Som ekonomiansvarig arbetar du tätt ihop med dina kollegor - vi värdesätter samarbete och har hög laganda inom hela företaget. Tillsammans jobbar vi mot våra satta mål och firar ihop när vi når dom. Vi söker dig som vill vara med att fortsätta utveckla ALO på vår resa mot 90 år!

Dina dagar kommer bland annat att ägnas åt följande uppgifter:

- Redovisning

- Budget

- Kalkyler

- Likviditet- och resultatprognos

- Månadsbokslut/avstämningar

- Rapportering till styrelse och ledningsgrupp

Vem tror vi att du är?

Vi tror att du är en person som vill utvecklas inom ekonomifältet. Du har naturliga drivkrafter av att utveckla processer och arbetssätt och är noggrann och strukturerad som person. Du har relevant utbildning inom ekonomi (exempelvis civilekonom eller industriell ekonomi) alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi tror dessutom att du har några års erfarenhet av att arbeta med ekonomi på ett mindre företag och trivs med variationen på arbetsuppgifterna det ger. Du kanske inte är lika mycket av en tekniknörd som oss andra och det är okej. Vi hoppas dock att du tycker att teknik är spännande och ser fördelarna med den.

Vidare tycker vi att det är meriterande om du tidigare arbetat på ett teknikföretag. Har du dessutom arbetat i vårt affärssystem Monitor är det ett extra plus.

Vad vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig flexibelt arbete, nya fina lokaler, tjänstepension och andra försäkringar mm. Läs mer om detta på startsidan av vår karriärsida.

Rekryteringsprocessen

Denna tjänst är en visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning efter 6 månader.

Ansökan görs längst ner på denna sida. Sista ansökningsdag är den 31/3. Intervjuer kommer ske löpande, så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag.

Missa inte chansen att bli en del av vårt härliga ALO-gäng, vi ser fram emot att få höra från dig och om varför DU är rätt person för jobbet! Visa mindre

Ekonomiansvarig

Om oss Brandkåren Norra Dalarna är ett kommunalförbund för kommunerna Leksand, Mora, Orsa, Vansbro och Älvdalens operativa räddningstjänstansvar och brandförebyggande arbete för att skydda liv, egendom och miljö. Syftet är att tillgodose krav och intentioner i Lag (2003:778) om skydd mot olyckor samt skapa goda förutsättningar att uthålligt arbeta med trygghet och säkerhet i det komplexa samhället, stärka ledningsförmågan och öka den samlade kompetensen. ... Visa mer
Om oss
Brandkåren Norra Dalarna är ett kommunalförbund för kommunerna Leksand, Mora, Orsa, Vansbro och Älvdalens operativa räddningstjänstansvar och brandförebyggande arbete för att skydda liv, egendom och miljö. Syftet är att tillgodose krav och intentioner i Lag (2003:778) om skydd mot olyckor samt skapa goda förutsättningar att uthålligt arbeta med trygghet och säkerhet i det komplexa samhället, stärka ledningsförmågan och öka den samlade kompetensen.

Förbundet omfattar 7 brandstationer och 6 brandvärn inom de fem medlemskommunerna och har ca 40 heltidsanställda samt ca 200 deltidsanställda.

Brandkåren Norra Dalarnas uppdrag syftar till att antalet personer som skadas eller omkommer i olyckor kontinuerligt ska minska liksom att förebygga bränder och andra olyckor som kan föranleda skada på egendom och miljö.

Vi ingår i Räddningsregion Bergslagen (RRB) som är ett samarbete där 42 kommuner gemensamt bedriver ledning av operativa insatser. Besök gärna vår hemsida, www.wbrand.se

Vill du ha ett varierande arbete med möjlighet att vara med och utveckla Brandkåren Norra Dalarna? Nu söker vi ekonomiansvarig till vårt team.


Om företaget
Hos oss har du möjlighet att kombinera ett meningsfullt arbete och familjeliv med en aktiv fritid i vad vi tycker är Sveriges vackraste landskap.

Vi är ett förbund som drivs av engagemang och omtänksamhet om varandra. Vi vågar sticka ut från mängden men gör det med största ödmjukhet. Vi tror att ifrågasättande av normer driver oss framåt, vi ser lösningar snarare än belyser problem.
"Vi strävar efter kontinuerlig utveckling och att vara moderna i allt vi gör."


Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig är dina främsta uppgifter bokslut, budget, prognos och rapportering. Utöver dessa uppgifter arbetar du med löpande uppföljning av sotningsenheten. Du kommer ingå i ledningsgrupp och vara delaktig i utvecklingsarbetet inom förbundet. Du ger stöd i frågor gällande investeringar, verksamhetsplan, kvalitet och policys. I uppdraget finns också utrymme för andra administrativa uppgifter.

Rollen innebär beredning av ärenden och samverkan med de fem medlemskommunerna. I uppdraget ges också möjlighet att vidga ditt nätverk och samarbeta med andra förbund i landet för att utveckla Brandkåren Norra Dalarna. Tjänsten är placerad i Mora.

Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har arbetslivserfarenhet inom området och har i någon form arbetat med uppföljning och rapportering. Har du verkat i en politiskt styrd organisation är det meriterande.

I rollen förväntas du vara analytisk, strukturerad och ha förmåga att kombinera operativt och strategiskt arbete. Som person är du pedagogisk och känner dig trygg i att presentera och förklara underlag inom förbundet men också för medlemskommunerna. Du har förmåga att hantera komplex information, är kommunikativ och flexibel.

Resor förekommer inom förbundet därav är körkort är ett krav för rollen.

Hos oss har du möjlighet att kombinera ett meningsfullt arbete och familjeliv med en aktiv fritid i vad vi tycker är Sveriges vackraste landskap. Vi är ett förbund som drivs av engagemang och omtänksamhet om varandra. Vi vågar sticka ut från mängden men gör det med största ödmjukhet. Vi tror att ifrågasättande av normer driver oss framåt, vi ser lösningar snarare än belyser problem. "Vi strävar efter kontinuerlig utveckling och att vara moderna i allt vi gör."


Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Erica Sundin.

Välkommen med din intresseanmälan via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb senast den 31 oktober. För ytterligare information om Mora kommun läs gärna mer på www.morakommun.se Visa mindre

Ekonomichef till Mora kommun

Om oss Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service. Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka... Visa mer
Om oss
Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service. Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.
Kommunstyrelseförvaltningen är kommunstyrelsens tjänstemannastab. Dess roll är att utgöra ett professionellt ledningsstöd till kommunstyrelsen och att vara kommunstyrelsens förlängda arm. Förvaltningen ska bistå kommunstyrelsen med att leda, samordna, utveckla och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Det handlar också om att företräda helheten och att kommunicera och samspela med delarna, stå för spelregler och policydokument och att driva utvecklingen så att den svarar mot framtidens krav.

Ekonomienheten ansvarar för övergripande processer inom budget, uppföljning och analys samt inom redovisning och inköp. Enheten har också ansvar för systemförvaltning av ekonomisystem, e-handelssystem och lednings- och beslutsstödsystem. Enheten består i dagsläget av 14 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef har du utöver ditt personalansvar för enheten till uppdrag att styra, leda och utveckla kommunens ekonomi- och budgetprocess tillsammans med verksamheten. Du ansvarar för omvärldsbevakning, driva utveckling och medverka till förbättringar av såväl ekonomienhetens som hela kommunens verksamhet. Du kommer ta vid det pågående digitaliseringsarbetet på enheten.
Du ansvarar för koncernredovisning i samarbete med kommunägda bolag och förbund samt följer upp kommunens soliditet och likviditet. Du medverkar aktivt i kommunens ledningsgrupp och i kommunstyrelseförvaltningens stabsgrupp. Till ditt uppdrag hör också att företräda Mora kommun i nätverk och i kontakter med näringsliv, myndigheter och organisationer. Du är en aktiv part i samverkan mellan Mora, Orsa och Älvdalens kommuner.

Din profil
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande utbildning. Du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap och erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du bör ha kunskap om den kommunala beslutsprocessen och erfarenhet att verka i en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du som söker har arbetat med digitalisering av ekonomiprocess tidigare då vi är inne i ett utvecklingsarbete.
Vi söker dig som är mål och resultatorienterad, självgående och trygg som ledare. Du leder dina medarbetare på ett motiverande sätt och utvecklar processer tillsammans med enheten. Som person är du strategisk och kommunikativ med förmåga att förklara ekonomiska processer och samband på ett pedagogiskt och medvetet sätt för din omgivning, med god anpassning till olika målgrupper. Du samarbetar väl med chefer och medarbetare på ett situationsanpassat sätt, och når framgång genom samverkan och samsyn.

Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt är van att föredra ärenden inför grupp. För tjänsten bör du ha B-körkort.

Ansökan
Hos oss på Mora Kommun får du chansen att vara med och påverka och utveckla organisationen. Du får även tillgång till ett rikt friluftsliv med möjlighet till en aktiv livsstil i fantastisk natur.

Är du den vi söker? Vi ser fram emot din intresseanmälan!

Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Erica Sundin. Välkommen med din ansökan via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb senast den 26 februari 2023. Visa mindre

Ekonomiansvarig till Mora IK

Om företaget Mora IK är en förening där lagarbete är ett självklart ledord. Vi lutar oss mot vårt manifest som genomsyrar allt vi gör. Vi har en hög integritet och vi arbetar stolt för hela vår bygd. Vi har ett stort hjärta för klubben och ett stort samhällsengagemang. Vi bygger broar, inte murar. Den lokala förankringen är självklar. Vi är drivna och leder gärna utvecklingen av svensk ishockey vilket gör att vi är respekterade i den svenska idrottsrörels... Visa mer
Om företaget
Mora IK är en förening där lagarbete är ett självklart ledord. Vi lutar oss mot vårt manifest som genomsyrar allt vi gör. Vi har en hög integritet och vi arbetar stolt för hela vår bygd. Vi har ett stort hjärta för klubben och ett stort samhällsengagemang. Vi bygger broar, inte murar.

Den lokala förankringen är självklar. Vi är drivna och leder gärna utvecklingen av svensk ishockey vilket gör att vi är respekterade i den svenska idrottsrörelsen. Vi som arbetar för klubben kan intyga att det är tillsammans som vi är starka. Det är korta beslutsvägar och från tanke till handling går det ofta snabbt. Det är högt till tak och nära till skratt. Glädje och positivt tänkande är en förutsättning för framgång.

Då vår nuvarande stjärna på ekonomi går på föräldraledighet söker vi nu en ersättare.

Vi söker dig som trivs med att arbeta i en mindre organisation där du som Ekonomiansvarig blir en viktig nyckelspelare i föreningen.

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiansvarig hos Mora IK har du ett övergripande ansvar för föreningens ekonomi. Du ansvarar för fakturahantering, löpande bokföring, moms- och skattedeklaration samt sammanställer underlag till vår externa lönekonsult. I arbetsuppgifterna ingår även koncernredovisning, årsbokslut, årsredovisning samt budget- och prognosarbete.

I rollen förväntas du taktiskt och strategiskt driva, koordinera och utveckla rutiner, processer och digitalisering inom ditt område. Du fungerar som ett bollplank och coachar verksamheten i ekonomirelaterade frågor.

Du kommer att medverka på sälj-och marknadsmöten och i andra forum där du stöttar och bidrar till föreningen och den dagliga driften.

Din profil

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och redovisning samt en examen inom företagsekonomi på eftergymnasial nivå. För tjänsten krävs det att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett strukturerat arbetssätt, är analytisk, affärsmässig, resultatinriktad och noggrann. Du är en lojal, trygg och prestigelös person som tycker om att samarbeta och sätter laget före jaget.

För att trivas hos oss är det viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och har en vilja och engagemang att vara en del av föreningen och vår resa framåt.

Tjänsten är ett föräldravikariat som på sikt kan leda till en tillsvidareanställning.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Mora IK med Clockwork Rekrytering.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 20/2 via www.clockworkpersonal.se

För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Maria Södergren, tfn: 0733-51 27 69
Vill du läsa mer om Mora IK så är du välkommen att besöka vår hemsida: www.moraik.se Visa mindre

CFO till FH Tech i Mora

Ansök    Jul 4    HR-Utveckling Dalarna AB    Ekonomichef
Är du en utvecklingsinriktad CFO som gillar ekonomi- och verksamhetsstyrning och är vass på siffror? Skulle du dessutom uppskatta att göra en resa tillsammans med kloka medarbetare i ett expansivt tillväxtbolag - då ska du definitivt läsa vidare... OM TJÄNSTEN SOM CFO PÅ FH-TECH För att vi tillsammans ska kunna fortsätta att växa och utvecklas behöver vi nu rekrytera en erfaren CFO till vår verksamhet i Mora. Du leder och fördelar arbetet på avdelningen o... Visa mer
Är du en utvecklingsinriktad CFO som gillar ekonomi- och verksamhetsstyrning och är vass på siffror? Skulle du dessutom uppskatta att göra en resa tillsammans med kloka medarbetare i ett expansivt tillväxtbolag - då ska du definitivt läsa vidare...

OM TJÄNSTEN SOM CFO PÅ FH-TECH
För att vi tillsammans ska kunna fortsätta att växa och utvecklas behöver vi nu rekrytera en erfaren CFO till vår verksamhet i Mora. Du leder och fördelar arbetet på avdelningen och ansvarar för att resultat, budget och prognos blir korrekt rapporterat till ägare samt styrelse. Utöver detta gör du i denna roll ekonomisk uppföljning och analyser, följer upp kund- och produktlönsamhet, gör kalkyler och utvecklar rapporter till verksamheten. Du kommer med förslag och implementerar förändringar i verksamhetens processer och driver detta framåt. Vi jobbar i ett system som heter Fortnox och här hanterar vi områden som prognoser, nyckeltal, statistik, bokföring samt vissa personalekonomiska frågor.
 
Inom vår ekonomi- och verksamhetsstyrning pågår utvecklingsarbeten inom flera områden där du med ditt engagemang och kreativitet förväntas bidra med dina erfarenheter. Din pedagogiska och kommunikativa förmåga gör att du på ett enkelt och bra sätt kopplar ihop siffror med affärsverksamheten och kan beskriva det på ett bra sätt. Vi söker dig som dels vill utvecklas tillsammans med oss men som också vill bidra till att göra oss ännu bättre. Du vill vara en del av oss och vår framtid!
 
DIN PROFIL
Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att leda andra i förändringsarbete och du har förmågan att lyfta blicken och tänka strategiskt för att på så vis få verksamheten att växa och utvecklas. 
 
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildning alternativt erfarenhet från arbetslivet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god förståelse av redovisning (K3, moms och bokslut), analyser och uppföljning av verksamheten Vi tror att du blir särskilt lyckosam om du har en god branschkännedom samt efarenhet från liknande uppdrag. Meriterande är om du tidigare har arbetat i revisorsprogram. 
 
Du är kunnig och har ett starkt engagemang för både människor, affärer och resultat. För att trivas med tjänsten behöver du vara en engagerad person med god analytisk förmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Du ska dels kunna arbeta självständigt men också vara initiativrik samt fungera drivande i de processer du involveras i. Ditt prestigelösa och utåtriktade arbetssätt bidrar till att samarbetet med kollegor fungerar väl. Du är van att på ett bra sätt arbeta mål- och resultatinriktat.
 
Tycker du att tjänsten och vår verksamhet verkar intressant då är du varmt välkommen med din ansökan.  
 
VI ERBJUDER DIG
En spännande, rolig och utvecklingsbar tjänst på en trivsam arbetsplats med god familjär sammanhållning. För oss är det också viktigt att du känner dig stolt över det företag som får din tid och ditt engagemang, att du gillar dina arbetsuppgifter och att du tycker att det är kul och trivsamt att vara tillsammans med oss på dagarna.



FH Tech AB grundades 2009 och bedriver uthyrningsverksamhet av tunga maskiner. Från att ha börjat som ett litet lokalt serviceföretag för truckar är siktet nu inställt att bli marknadsledande i norden inom uthyrning av tunga entreprenadmaskiner.

Med utgångspunkt i Mora, hanterar och servar bolaget en hyresflotta på 232 tunga maskiner och kännetecknas av förstklassig kundservice och en mycket hög kvalitetsnivå på maskiner och utrustning.

Hyresdepåer finns etablerade i både Stockholm och i Luleå för att hantera våra hyresmaskiner så nära kunden som möjligt med service och underhåll

Läs mer om oss på:
www.fhtech.se Visa mindre

CFO till FH Tech i Mora

Ansök    Maj 20    HR-Utveckling Dalarna AB    Ekonomichef
Är du en utvecklingsinriktad CFO som gillar ekonomi- och verksamhetsstyrning och är vass på siffror? Skulle du dessutom uppskatta att göra en resa tillsammans med kloka medarbetare i ett expansivt tillväxtbolag - då ska du definitivt läsa vidare... OM TJÄNSTEN SOM CFO PÅ FH-TECH För att vi tillsammans ska kunna fortsätta att växa och utvecklas behöver vi nu rekrytera en erfaren CFO till vår verksamhet i Mora. Du leder och fördelar arbetet på avdelningen o... Visa mer
Är du en utvecklingsinriktad CFO som gillar ekonomi- och verksamhetsstyrning och är vass på siffror? Skulle du dessutom uppskatta att göra en resa tillsammans med kloka medarbetare i ett expansivt tillväxtbolag - då ska du definitivt läsa vidare...

OM TJÄNSTEN SOM CFO PÅ FH-TECH
För att vi tillsammans ska kunna fortsätta att växa och utvecklas behöver vi nu rekrytera en erfaren CFO till vår verksamhet i Mora. Du leder och fördelar arbetet på avdelningen och ansvarar för att resultat, budget och prognos blir korrekt rapporterat till ägare samt styrelse. Utöver detta gör du i denna roll ekonomisk uppföljning och analyser, följer upp kund- och produktlönsamhet, gör kalkyler och utvecklar rapporter till verksamheten. Du kommer med förslag och implementerar förändringar i verksamhetens processer och driver detta framåt. Vi jobbar i ett system som heter Fortnox och här hanterar vi områden som prognoser, nyckeltal, statistik, bokföring samt vissa personalekonomiska frågor.
 
Inom vår ekonomi- och verksamhetsstyrning pågår utvecklingsarbeten inom flera områden där du med ditt engagemang och kreativitet förväntas bidra med dina erfarenheter. Din pedagogiska och kommunikativa förmåga gör att du på ett enkelt och bra sätt kopplar ihop siffror med affärsverksamheten och kan beskriva det på ett bra sätt. Vi söker dig som dels vill utvecklas tillsammans med oss men som också vill bidra till att göra oss ännu bättre. Du vill vara en del av oss och vår framtid!
 
DIN PROFIL
Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att leda andra i förändringsarbete och du har förmågan att lyfta blicken och tänka strategiskt för att på så vis få verksamheten att växa och utvecklas. 
 
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildning alternativt erfarenhet från arbetslivet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god förståelse av redovisning (K3, moms och bokslut), analyser och uppföljning av verksamheten Vi tror att du blir särskilt lyckosam om du har en god branschkännedom samt efarenhet från liknande uppdrag. Meriterande är om du tidigare har arbetat i revisorsprogram. 
 
Du är kunnig och har ett starkt engagemang för både människor, affärer och resultat. För att trivas med tjänsten behöver du vara en engagerad person med god analytisk förmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Du ska dels kunna arbeta självständigt men också vara initiativrik samt fungera drivande i de processer du involveras i. Ditt prestigelösa och utåtriktade arbetssätt bidrar till att samarbetet med kollegor fungerar väl. Du är van att på ett bra sätt arbeta mål- och resultatinriktat.
 
Tycker du att tjänsten och vår verksamhet verkar intressant då är du varmt välkommen med din ansökan.  
 
VI ERBJUDER DIG
En spännande, rolig och utvecklingsbar tjänst på en trivsam arbetsplats med god familjär sammanhållning. För oss är det också viktigt att du känner dig stolt över det företag som får din tid och ditt engagemang, att du gillar dina arbetsuppgifter och att du tycker att det är kul och trivsamt att vara tillsammans med oss på dagarna.



FH Tech AB grundades 2009 och bedriver uthyrningsverksamhet av tunga maskiner. Från att ha börjat som ett litet lokalt serviceföretag för truckar är siktet nu inställt att bli marknadsledande i norden inom uthyrning av tunga entreprenadmaskiner.

Med utgångspunkt i Mora, hanterar och servar bolaget en hyresflotta på 232 tunga maskiner och kännetecknas av förstklassig kundservice och en mycket hög kvalitetsnivå på maskiner och utrustning.

Hyresdepåer finns etablerade i både Stockholm och i Luleå för att hantera våra hyresmaskiner så nära kunden som möjligt med service och underhåll

Läs mer om oss på:
www.fhtech.se Visa mindre

Ekonomi- och personalchef

FALK LACK har bedrivit sin verksamhet i Mora sedan 1979. Vi är i dag 55 anställda och omsätter ca 60 milj SEK Vi är marknadsledande på ytbehandling och lackering där det ställs höga krav på korrosionsskydd. Vår huvudverksamhet består av lackering av plåtkomponenter till bla. fordonsindustrin. Vi utför också montering och förpackning av färdigmålade detaljer för leverans direkt till slutkunder över hela värden. Falk Lack söker Ekonomi/personalchef Våra ... Visa mer
FALK LACK har bedrivit sin verksamhet i Mora sedan 1979. Vi är i dag 55 anställda och omsätter ca 60 milj SEK Vi är marknadsledande på ytbehandling och lackering där det ställs höga krav på korrosionsskydd.
Vår huvudverksamhet består av lackering av plåtkomponenter till bla. fordonsindustrin. Vi utför också montering och förpackning av färdigmålade detaljer för leverans direkt till slutkunder över hela värden.


Falk Lack söker
Ekonomi/personalchef


Våra förväntningar på dig
I rollen som Ekonomi- och personalchef har du fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar.
Rollen är bred och du kommer bland annat ansvarar för företagets löner,rapportering, statistik, resultat/balansräkning, lönsamhetsberäkningar och produktivitetsanalyser. Vidare säkerställer du att våra ekonomirutiner, system och analysverktyg och modeller är ändamålsenliga och effektiva samt anpassade till gällande lagstiftning.
Du förväntas arbeta nära verksamheten och på ett proaktivt sätt bidra till att vår verksamhet utvecklas i en positiv riktning avseende tillväxt, lönsamhet och kassaflöde.

Vad vi söker hos dig
Vi ser gärna att du har akademisk utbildning inom ekonomi eller hr, alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom gedigen yrkeslivserfarenhet. Du förstår vad siffror betyder, pedagogisk och kan förklara samt intresserad av affären. Du har erfarenhet av att arbeta med HR-frågor i en organisation med kollektivanställda. Du navigerar lätt och med intresse i olika digitala system inom HR-området och bidrar gärna med din kompetens i ledningsgruppen för att utveckla fabriken som helhet. Vi ser gärna att du kommer från en producerande miljö.
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper både för att du ska trivas hos oss och samtidigt bli så framgångsrik som möjligt i din roll.
I grunden är det viktigaste att du har en god tilltro till din egen förmåga, är trygg i dig själv och i din roll samt besitter mod att fatta beslut, även obekväma sådana. Du är självständig, van att sätta din egen agenda och leverera resultat med ett eget driv. Du är lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta med kollegor och andra intressenter på olika nivåer i organisationen. Du har en förmåga att skapa och bibehålla goda relationer. Vi förutsätter att du är organiserad och arbetar strukturerat och avslutar det som påbörjats.

Anställningen
Tjänsten som Ekonomi- och personalchef löper tillsvidare på heltid med placering Mora. Du rapporterar direkt till VD.
Så här rekryterar vi
I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din intresseanmälan lämnar du via hemsidan www.hanssonpartners.com senast den 23 maj 2021.
Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen.
Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten.
Hans-Olof Bogren, [email protected], 070-665 77 12
Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30
För att läsa mer om Falk Lack besök gärna deras hemsida: Falk Lack

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre